Doktorsavhandlingar i specialpedagogik
- Studier av läsrelaterade språkliga förmågor i förskola och läsutveckling i grundskola
- Trustful Relationships and School Development
- Early intervention and autism : Improving preschool program quality for children with autism spectrum disorder receiving Early Intensive Behavioral Intervention using the Autism Program Environment Rating Scale (APERS)
- The market for whom? Consumers in need of special support in the Swedish market system of education
- Academic Performance in Swedish Ninth Grade Students Treated for Brain Tumours
- Families of young children with autism spectrum disorder in Sweden: The role of culture and intergenerational support
- Children with blindness: Developmental aspects, comorbidity and implications for education and support
- Children at risk Securitization theory and special education reforms
- Grus i maskineriet? : Några kommunala tjänstemäns, politikers, föräldrars och lärares syn på en skola för alla
- Läsutveckling under mellan- och högstadiet : En longitudinell studie av läsfärdigheter hos elever med och utan lässvårigheter
Licentiatavhandlingar i specialpedagogik
- Det teckenspråkiga klassrummet : en arena för möte mellan elever och lärare
- Närhet : Samspel och delaktighet i förskolan för barn med utvecklingsstörning
- Läsutveckling i årskurs 2–6 belyst genom standardiserade test och nationella provet i svenska i årskurs 3
- Skriftbruk i fordonsverkstaden : En studie av läs- och skrivstrategier i mötet med arbetslivets texter
- Specialpedagogik i skolvardagen : En studie med fokus på framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande