2016

"Lärares ledarskap som möjliggörande och begränsande i mötet med "alla" barn: En deltagarorienterad studie."
Maria Olsson
Abstract/fulltext

“Educational pathways and transitions in the early school years: Special educational needs, support provisions and inclusive education”.
Johanna Lundqvist
Abstract/fulltext

2015

"Tonårsflickor berättar om att vara eller inte vara i behov av särskilt stöd: En longitudinell fallstudie"
Barbro Johansson
Abstract/fulltext

"Special Education in Swedish Upper Secondary Schools: Resources, Ability Grouping and Organisation"
Joacim Ramberg
Abstract/fulltext

2014

"Children´s Vocabulary Development: The role of parental input, vocabulary composition and early communicative skills"
Christine Cox Eriksson
Abstract/fulltext

2013

"Signs of Acquiring Bimodal Bilingualism Differently: A Longitudinal Case Study of Mediating a Deaf and a Hearing Twin in an Deaf Family"
Emelie Cramér-Wolrath
Abstract/fulltext

"Does It Pay to Practice?: A Quasi-Experimental Study on Working Memory Training and Its Effects on Reading and Basic Number Skills"
Karin I. E. Dahlin
Abstract/fulltext

"Lära och Leva: Kunskapsutveckling hos personer med en ärftlig dövhet/hörselnedsättning"
Anna-Carin Rehnman
Abstract/fulltext

"Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande: En praxisorienterad studie med utgångspunkt i skolpraktiken"
Catharina Tjernberg
Abstract/fulltext

2012

"Dyslexi genom livet: Ett utvecklingsperspektiv på läs- och skrivsvårigheter"
Anna Fouganthine
Abstract/fulltext

2009

"Det gäller att hitta nyckeln...: Lärares syn på undervisning och dilemman för inkludering av elever i behov av särskilt stöd i specialskolan"
Jari Linikko
Abstract/fulltext

"Vad kommunikation vill säga: En iscensättande studie om specialpedagogers yrkesroll och kunskapande samtal"
Désirée von Ahlefeld Nisser
Abstract/fulltext

2008

"Children with complex communication needs: The parents' perspective"
Gonda Pickl
Abstract/fulltext

"Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering: Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer"
Ann-Katrin Swärd
Abstract/fulltext